Naam: Rutger Bosch
Leeftijd: 33 jaar
Functie: Oprichter Revolt
IVA opleiding: Hbo Automotive Business Management
Afgestudeerd aan de IVA in: 2012
Leukste herinnering aan de IVA: Hoe leuk dat we de IVA als klant hebben mogen verwelkomen?
Gepubliceerd: Juni 2023
Na mijn studie ben ik bij Pon in Leusden gaan werken op de corporate fleetafdeling en daarna bij een onderdeel waar voertuigen werden omgebouwd voor o.a. politie, brandweer en defensie. Hier kwamen commercie en techniek mooi samen.
Toen ik verder studeerde aan Nyenrode voor mijn MBA, kreeg ik de kans om onder de vleugels van PON te gaan ondernemen. Samen met mijn compagnon Jeroen van de Ven bracht ik concrete klantvragen in kaart bij bedrijven inzake de elektrificatie van hun wagenpark. Na een traject van een businessplan, een prototype, pilots en het verzamelen van startkapitaal, zag ons bedrijf Revolt het levenslicht in 2021.
Met Revolt bieden we laad- en energieoplossingen in abonnementsvorm, inclusief investering en hardware, waarmee we de transitie naar schone mobiliteit willen versnellen. Met name de laadpaal abonnementen lopen storm. Ik onderhoud de contacten met onze klanten en ben verantwoordelijk voor ons operationele team, installatie, service, finance, HR en productonwikkeling. Daarnaast ben ik druk bezig met de persoonlijke en professionele ontwikkeling van ons team.
Binnen ons team is er veel ruimte voor jong talent. We geven graag de ruimte aan afstuderende studenten om businesscases uit te werken en processen te optimaliseren. Win-win voor hen en voor ons! Het valt me op dat de IVA naast theorie ook aandacht geeft aan business sensitiviteit en dat geeft een voorsprong. Ik zie het als mijn persoonlijke missie om de studenten binnen ons bedrijf tijdens hun afstuderen klaar te stomen voor het bedrijfsleven. Je kan precies weten hoe je een procesverbetering of een propositie moet ontwikkelen, maar als je niet weet hoe je met weerstand vanuit het bedrijf en de markt moet omgaan loop je snel vast.
Tijdens mijn studententijd kwamen nét de allereerste elektrische auto’s op de markt. Ik vond het tof om te zien hoe revolutionair de nieuwe auto’s waren. Het waren namelijk geen omgebouwde benzineslurpers, maar auto’s met een volledig nieuwe filosofie. Op de IVA werd duidelijk hoeveel nieuwe business kansen zijn ontstaan vanwege elektrisch rijden. Hier denk ik nog vaak aan terug! Mijn mooiste herinnering zijn de circuitdagen op Zandvoort. Ik had voor een paar honderd euro een afgeschreven auto gekocht om mee te scheuren. Hier heb ik welgeteld drie rondes van kunnen genieten voordat ik een klapband kreeg. Onvergetelijk!
Het is leuk om in de automotive wereld werkzaam te blijven en ondertussen bij te dragen aan een betere en duurzame toekomst. Best of both worlds. En hoe leuk dat we de IVA inmiddels als klant hebben mogen verwelkomen?